Ambalarea produselor - in ce produse investesti cand detii un magazin online?

Ambalarea produselor - in ce produse investesti cand detii un magazin online?

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/Q59HmzK38eQ 


Ambalarea produselor - in ce produse investesti cand detii un magazin online?


Daca pana 2020 romanii faceau circa 3-5 comenzi online, pandemia a schimbat tot ceea ce stiam despre comertul electronic. Spre deosebire de anii precedenti, comertul online este tot mai preferat de romanii care nu au timp sau dispozitie sa cutreiere mall-urile pentru imbracaminte si incaltaminte, produse de beauty sau curatenie, electronice si electrocasnice si lista poate continua.


Din 2020 si pana in prezent, numarul magazinelor online a crescut cu peste 25%, iar zilnic se lanseaza noi site-uri de ecommerce. In zilele noastre, ca sa scapam de stres si agitatie, preferam sa comandam online, mai simplu si comod. 


Sa nu uitam ca explozia magazinelor online se traduce si printr-o competitie acerba intre acestea. Si nu doar la nivel de oferte si preturi, cat si din punct de vedere al vizbilitatii online si a ambalajelor personalizate.


In cazul magazinelor care ofera un singur tip de produs, provocarea nu este atat de descurajatoare. Dar cand un magazin vinde mai multe tipuri de produse, lucrurile devin si mai interesante. Indiferent de context, principalul obiectiv al magazinelor online este satisfactia clientului, iar de cele mai multe ori, criteriul care o influenteaza este chiar calitatea ambalajului, care dicteaza increderea si afinitatea catre brand.


Astfel, ajungem la concluzia ca ambalajul joaca un rol semnificativ in atingerea nivelului dorit de satisfactie a clientilor. Intr-adevar, prezentarea produsului este importanta, insa sa nu uitam de siguranta continutului in timpul manipularii, depozitarii si transportului coletului catre destinatar.

In ce produse de ambalare trebuie sa investeasca un magazin online?

Orice proprietar de magazin online cunoaste importanta produselor de ambalare atunci cand expediaza un produs catre client. In acest sens, investitia in cutii de carton, plicuri cu bule sau antisoc, plicuri curierat, fulgi de polistiren, folii stretch sau cu bule nu trebuie vazuta ca o cheltuiala, ci ca investitie in integritatea coletelor. 


Nu doar cutia de carton in care trebuie amplasat produsul trebuie sa fie potrivita, ci si elementele auxiliare folosite la coletare. In cazul obiectelor fragile trebuie folosita suficienta folie cu bule, astfel incat sa nu existe riscul ca produsele sa se loveasca in colet sau sa se sparga la transport.


La fel se intampla si in cazul produselor electronice si electrocasnice. Acestea vin in cutia producatorului, prevazuta cu mulaj din polistiren dupa produs, insa este neaparat necesar ca aceasta sa fie completata de folie cerata sau folii cu bule.


De asemenea, produsele casante, cum sunt cele din ceramica sau sticla, trebuie marcate pe ambalajul exterior cu ajutorul unui sticker sau a scotch-ului cu mesajul ”FRAGIL”. Nu ar strica adaugarea unor tuburi de carton pentru infasurarea acestora in rola. 

Achizitioneaza doar produse buna pentru ambalare

Indiferent de calitate produsului, clientii nu se vor intoarce daca ceea ce au comandat nu ajung in stare perfecta. Alegand cele mai bune materiale te vei bucura nu doar de increderea clientilor, ci si de siguranta coletelor. 


Atunci cand ambalezi un produs trebuie sa iei in calcul chiar si cel mai negru scenariu. Orice se poate intampla in timpul manevrarii, depozitarii si transportului coletelor. Dat fiind volumul mare de produse, companiile de curierat nu mai acorda atentie coletelor, lucru care poate duce la accidente sau deteriorari.